پست‎های وبلاگ "1402" "آذر"

گریس پایه لیتیم

گریس پایه لیتیم

  • درصد متوسط پرکننده(۷ تا ۱۲ درصد وزنی)
  • بافت نرم و فیبری
  • نقطه قطره ای شدن ۱۷۷-۲۰۴ درجه سلسیوس
  • مقاومت ضعیف تا خوب در برابر شستشو با آب
  • مقاومت ضعیف تا خوب در برابر زنگ زدگی خصوصا در حضور رطوبت
  • پایداری خوب در شرایط کاری
  • پایداری برشی و مکانیکی ضعیف تا خوب
  • قابلیت پمپ شدن خوب تا عالی
  • ۴۰ تا ۶۵% برگشت پذیری

گریس پایه لیتیم (۱۲-هیدروکسی استئارات)

  • درصد متوسط پرکننده(۱۰ تا ۱۵ درصد وزنی)
  • بافت نرم و روغنی
  • نقطه قطره ای شدن ۱۷۷-۲۰۴ درجه سلسیوس
  • مقاومت خوب در برابر آب
  • مقاومت ضعیف در برابر زنگ زدگی خصوصا در حضور رطوبت
  • پایداری خوب در شرایط کاری
  • پایداری برشی و مکانیکی ضعیف تا خوب
  • قابلیت پمپ شدن خوب
  • ۴۵ تا ۶۵% برگشت پذیری

 

گریس پایه لیتیم(کمپلکس)

  • درصد متوسط پرکننده(۵ تا ۱۵ درصد وزنی)
  • بافت نرم و روغنی
  • نقطه قطره ای شدن تا ۲۶۰ درجه سلسیوس
  • مقاومت خوب در برابر آب
  • مقاومت ضعیف تا خوب در برابر زنگ زدگی خصوصا در حضور رطوبت
  • پایداری خوب در شرایط کاری
  • پایداری برشی و مکانیکی خوب
  • قابلیت پمپ شدن خوب تا عالی
  • ۷۰ تا ۸۵% برگشت پذیری

بررسی سطح مرغوبیت گریس

بررسی سطح مرغوبیت گریس

 

خاصیت روانکاری گریس ها به دو عامل بستگی دارد: روغن پایه و پرکننده مورد استفاده.

 

خواص تاثیرگذار بر عملکرد گریس ها عبارتند از:

  • نفوذپذیری(درجه بندی NLGI)
  • نقطه قطره ای شدن
  • بافت و ساختار
  • پایداری اکسیداسیون
  • خواص جاری شدن و پمپ شدن
  • پایداری مکانیکی و برگشت پذیری
  • خواص بلندینگ
  • مقاومت در برابر آب
  • مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی

سازگاری گریس ها(تطابق پذیری)

سازگاری گریس ها (تطابق پذیری)

 

انواع گریس ها به دلیل دارا بودن ماده تغلیظ کننده متفاوت معمولا با هم سازگاری ندارند.

به این معنی که نمی توان از آن ها هم زمان با هم استفاده کرد

مانند گریس های بتونیت و لیتیومی از مواردی که باید در انتخاب گریس در نظر گرفته شود سازگاری گریس انتخاب شده با گریس مورد قبلی استفاده در سیستم می باشد.

به عنوان یک قاعده کلی،سعی کنید از گریس هایی در یک سیستم استفاده کنید که دارای سفت کننده های مشابه باشند.

برای مثال گریس لیتیم و گریس کمپلکس لیتیم تا آنجا که ممکن است از مخلوط کردن گریس های با سفت کننده مختلف با یکدیگر پرهیز کنید.

به ویژه سعی کنید ازمخلوط کردن گریس هایی با سفت کننده های کمپلکس لیتیم،بنتون یا سیلیکا با گریس های دیگر اجتناب نمایید.

زیرا این اختلاط باعث نرم شدن بیش از حد گریس خواهد شد.

عوامل خرابی های ایجاد شده در هر قطعه گریسکاری شده

  • انتخاب نادرست نوع گریس و کاربرد غلط آن
  • عدم سازگاری، که سبب نرمی بیش از حد گریس شود
  • آلودگی،که موجب سایش زیاد در سیستم می شود
  • به کار بردن مقدار خیلی کم یا زیاد گریس