اسپری زینک ویکن چیست؟

زنگ زدگی چیست؟

در دنیای امروز ما اکثر کارخانجات از سازه های بتنی و فلزی بسیاری استفاده می کنند. این سازه ها پس از مدتی در اثر واکنش با محیط اطراف دچار خوردگی و زنگ زدگی می شوند. زنگ زدگی نوعی خوردگی فلز است که باعث از بین رفتن زیبایی ظاهری و خواص شیمیایی فلز شده و کارایی مکانیکی آن را کاهش می دهد.

همه ی ما می دانیم که موارد بالا ضرر و زیان های اقتصادی بسیاری را در بردارد و باعث هزینه های بسیار برای کارخانجات و صنایع  می شود. به همین منظور امروزه اکثر صنایع به دنبال راهی برای کاهش و ازبین بردن زنگ زدگی و خوردگی سازه ها و ماشین آلات و در نهایت کاه هزینه های خود هستند. در اینجا یکی از بهترین روش هایی که ما به شما معرفی می کنیم استفاده از پوشش های سطح و ضدخوردگی می باشد.

پوشش سطح و ضدخوردگی:

متاسفانه در سال های اخیر به دلیل نادیده گرفتن بارهای شیمیایی و یا عدم استفاده از پوشش های مناسب در مجتمع های صنعتی از قبیل پتروشیمی ، صنابع نفت و گاز ، نیروگاه های آبی و حرارتی ، صنایع تولید فلزات، صنایع غذایی و ... که در معرض مواد خورنده قرار دارند خسارت هنگفتی به این واحدها وارد شده است. پس از گذشت زمان کوتاهی از بهره برداری ، خسارات وارده به سازه های بتنی و فولادی در معرض مواد خورنده مشخص می شود ، اتفاقی که کمتر در مرحله تولیه به آن توجه می شود. 

بنابراین مطابق استانداردها ، در یک واحد صنعتی که تولید کننده یا مصرف کننده مواد خورنده می باشد، کلیه ی سطوح در معرض مواد خورنده می بایست دارای پوشش های محافظتی باشند. 

ضدخوردگی به ترکیباتی گفته می شود که برای محافظت از فلزات و ماشین آلات در برابر پوسیدگی و واکنش با محیط اطراف موثر هستند در واقع ضد خوردگی ها یک لایه روی فلز ایجاد می کنند تا از آن نگهداری کنند. پوشش های سطح و ضدخوردگی همانطور که گفته شد برای محافظت از فلز و بتن در برابر محیط اطراف، شرایط آب و هوایی د رصنایع مختلف به کار می روند و هزینه ها و آسیب ها را در صنایع جبران می کنند.

اسپری زینک ویکن

 

چرا استفاده از پوشش های سطح و ضدخوردگی الزامی است؟

محیط اطراف ما به علت داشتن آب و هوای متفاوت یاعث ایجاد زنگ زدگی و خوردگی مواد و فلزات می شود به همین منظور استفاده از پوشش های سطح و ضدخوردگی باعث کاهش سرعت تخریب فلزات می شوند همچنین استفاده از این محصولات باعث تغییر شکل ظاهری و زیبایی فلزات و ماشین آلات می شود.

صنایعی که از پوشش های سطح و ضدخوردگی استفاده می کنند:

در اکثر صنایع بویژه صنایع نفت،گاز،پتروشیمی، فولاد،آب و فاضلاب،صنایع غذایی و ... که بیشتر با فلزات سرو کار دارند، بیشتر هم دچار خوردگی و زنگ زدگی می شوند. به همین منظو ر اگر در این صنایع از پوشش های ضدخوردگی استفاده نکنند خسارت های جبران ناپذیری بر سازه ها و ماشین آلات آنها وارد می شود.

کدام یک از محصولات پوشش سطح و ضدخوردگی را بخرم؟

پوشش های سطح و ضدخوردگی دارای انواع مختلفی هستند ولی ما بهترین آنها را به شما معرفی می کنیم. اسپری های پوشش دهنده سطوح فلزی از ترکیب حلال ، پودر فلز و اپوکسی تشکیل شده اند. اسپری های پوشش ضد خوردگی ، با ایجاد پوششی یکنواخت از سطوح فلزی در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت کرده و آنها را در مقابل آسیب های ناشی از تغییرات آب و هوایی مقاوم می کند. 

معمولا اسپری های زینک بیشترین تاثیر را در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند و علاوه بر پوشش سطح محصول باعث رنگ آمیزی و زیبایی محصول می شوند و به سرعت خشک می شوند چون مقدار زیاد زینک باعث می شوند تا فلز در برابر مواد شیمیایی و سایش مکانیکی مقاومت دمایی بالایی از خود نشان دهد.

درست است که اسپری های زینک دارای کاربرد های فراوانی هستند ولی باید در خرید خود دقت کنیم و بهترین اسپری زینک موجود دربازار را انتخاب کنیم. به همین منظور ما اسپری زینک - آلومینوم ویکن را به شما معرفی می کنیم.  این اسپری از تمام سطوح فلزی برای مدت طولانی حفاظت کاتودیک ضد زنگ زدگی انجام می دهد.

نحوه ی عملکرد این اسپری به این گونه است که این اسپری بر روی فلزات یک لایه محافظتی چسبنده با سرعت خشک شدن بالا از طریق پوسته های ریز فلز روی تشکیل می دهد که حتی در شرایط بد آب و هوایی و زیست محیطی نیز از آنها در برابر زنگ زدگی محافظت می کند.

اسپری زینک ویکن چیست؟

اسپری زینک ( گالوانیزه سرد) برند ویکن آلمان برای مدت طولانی از سطوح فلزی در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می نماید بدین صورت که یک لایه محافظتی چسبنده با سرعت خشک شدن بالا روی سطوح تشکیل می دهد که در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم است.
این اسپری حاوی 99 درصد پودر فلز روی می باشد و بعد از ۱۵ دقیقه به صورت گرد خشک روی فلز خواهد بود که قابلیت رنگ شدن بدون نیاز به آماده سازی سطح بعد از گذشت ۱۲ ساعت را دارد. از این محصول برای تعمیر سطوح گالوانیزه با رنگ مشابه و پوشش دهی اتصالات جوشکاری شده و سوراخ های دریل شده استفاده می شود. 

اسپری زینک ویکن

مهم ترین خواص این اسپری که آن را از بقیه ی اسپری های زینک برتر کرده است، مقاومت دمایی بالای این محصول است که از 50- تا 500+ درجه سانتی گراد می باشد و دارای تاییدیه 1050 ساعت تست پاشش نمک بر اساس استاندارد DIN 53167 می باشد. حجم این محصول 400 میل است و شما با خاطر آسوده می توانید برای بسیاری از کاربردهای خود از آن استفاده کنید.

و در آخر اگر می خواهید فلزات و ماشین آلات شما مانند روز اول خود کارایی بالایی داشته باشند وعث ایجاد خسارت های زیان آوری نشوند، استفاده از محصولاتی که آنها را در برابر خوردگی و زنگ زدگی می شوند را دست کم نگیرید.

نظر خود را بنویسید