روغن گردشی

 

روغن گردشی روغن گردشی نوعی روغن صنعتی است که در سیستم های گردشی مورد استفاده قرار میگیرد

روغن گردشی در ابتدا در مخزن سیستم ذخیره می شود.

سپس بعد از شروع فعالیت دستگاه روغن گردشی به وسیله پمپ در سیستم پمپاژ شده و به گردش در می آید.

روغن گردشی همچنین در یاتاقانهای ساده و چرخ دنده های که تحت فشار پایین کار میکنند و نیاز به ماده افزودنی EP نیست نیز کارایی دارد.

روغن گردشی به دلیل خاصیت خنک کننده ای که دارند موقعی در سیستم پمپاژ میشوند که نیاز به خنک کردن سیستم وجود داشته باشد.

و به دلیل اینکه روغن گردشی از ایجاد رسوب و آلودگی نیز در سیستم جلوگیری میکند

همواره به فیلتراسیون روغن گردشی توجه کرد تا عملکرد روغن گردشی در دراز مدت دچار مشکل نشود.

روغن گردشی عموما با پایه مینرال تولید میشود ولی با پیشرفت تکنولوژی امروزه روغن گردشی سنتتیک نیز با بازه عملکرد وسیعتر وارد بازار شده است.

ویسکوزیته روغن گردشی

روغن گردشی با ویسکوزیته گریدهای متفاوت تولید میشود که عموما از ۳۲ الی ۶۸۰ میباشد.

در ویسکوزیته گریدهای پایینتر روغن سیالیت بهتری دارد و قابلیت پمپاژ آن در سیستم بیشتر میباشد.

مانند روغن گردشی ۳۲ یا روغن گردشی ۴۶ از روغن های گردشی با گرید بالاتر عموما در چرخ دنده ها و یاتاقانهای ساده استفاده میشود

که نیاز به روانکاری و کاهش اصطحکاک و سایش بین قطعات بیشتر میباشد.

نظیر روغن گردشی ۲۲۰ یا روغن گردشی ۳۲۰ و بالاتر در مواقعی که نیاز به ویسکوزیته ایندکس بالاتر و تحمل فشار بیشتر است

توصیه میشود از روغن گردشی سنتتیک استفاده شود.

خصوصیات روغن گردشی

روغن گردشی باید در برابر اکسیداسیون مقاوم باشد

روغن گردشی باید دارای خاصیت زنگ زدگی و ضد خوردگی باشد

قابلیت جدا پذیری روغن گردشی از آب و هوا روغن گردشی باید دارای سیالیت مناسب در هوای سرد و شروع به فعالیت سیستم باشد.

روغن گردشی باید قابل فیلتراسیون باشد

نظر خود را بنویسید