قبل از استفاده از محصولات ویکن آلمان چه اقداماتی باید انجام داد؟

نکات مهم پیش از استفاده از محصولات ویکن آلمان 

برای استفاده صحیح از محصولات شگفت انگیز ویکن آلمان باید به چند نکته مهم توجه داشت و این موارد را در تمامی مراحل استفاده از این محصولات رعایت نمود. مهمترین مطلبی که می بایست رعایت کرد این است که پیش از شروع استفاده از سایر محصولات، سطح روی کار باید زبر شده و سپس تمیز و عاری از هرگونه مواد دیگری شود. 

مرحله آماده سازی سطوح

مرحله ای که قبل از شروع چسبکاری بسیار اهمیت دارد و بیشتر اوقات فراموش می شود، تمیزکاری و چربی زدایی سطوحی است که قرار است به یکدیگر چسبانده شوند.

چرا این مرحله بسیار پر اهمیت است ؟ 

آماده سازی مناسب سطوح ، کلید دستیابی به پیوند های چسبندگی خوب با عمر بالا می باشد. اگر سطوحی که قصد داریم به یکدیگر بچسبانیم به خوبی تمیز نشده باشند و حتی کمی چرب باشند، کیفیت و نتیجه نهایی چسبکاری به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و کاهش می یابد ،حتی برای چسب های با بالاترین کیفیت !

برای آماده سازی سطوح از چه روش هایی استفاده می شود؟ 

  1. ابتدا هر گونه آلودگی، چربی ، گرد و خاک و باقی مانده رنگ و چسب روی سطوح را کاملا پاک کنید. به این منظور می توانید از استون، الکل سفید یا صنعتی و سایر حلال های با پایه غیر نفتی استفاده نمایید. هم چنین برای دستیابی به نتیجه بهتر و چربی زدایی کامل سطوح، توصیه می شود محصولات و پاک کننده های تخصصی برای این کار را به کار ببرید. 
  2. در صورت نیاز برای دستیابی به کیفیت بالاتر چسبندگی، می توانید از روش های مکانیکی برای آماده سازی سطوح استفاده نمایید. روش هایی مانند : سند بلاست ( پاشش ماسه روی سطوح با هوای فشرده) ، سمباده کاری و ... . استفاده از روش های مکانیکی سبب می شود تا سطوح پیش از چسبکاری زبر شده و پیوند ایجاد شده بین چسب و سطح استحکام بالاتری داشته باشد. 
  3. در برخی از کاربردها برای آماده سازی سطوح غیر جاذب، رنگ شده، پلاستیک های با انرژی سطحی کم مانند ( PE، PP و ..) از پرایمرها استفاده می شود. پرایمر ها که با عنوان آستر های تقویت جذب چسب شناخته می شوند، با ایجاد یک لایه ی جاذب روی سطوح سبب می شوند تا کیفیت چسبندگی بالا رود. 
  4. در صورت نیاز می توان از روش های شیمیایی آماده سازی سطوح مانند فلوراید کردن و روش های فیزیکی نظر شعله، کرونا و پلاسما استفاده نمود.

چربی زدایی چیست؟

چربی زدایی به عملی برای حذف آلودگی ها یا روغن و گریس از سطح محصول گفته می شود اگر چربی زدایی به خوبی صورت نگیرد همانطور که همه می دانند روغن ها و گریس های باقی مانده روی محصول این اجازه را به چسب نمی دهند تا هم خودش به خوبی به محصول نچسبد و هم مانع چسبیدن محصول به انواع مواد مانند فلز،چوب،فولاد و ... می شود.

تمیزکاری چیست؟

قطعات صنعتی و ماشین آلات کارخانجات پس از مدتی کار کردن کثیف شده و چربی و خاک آن ها را فرا می گیرد به همین منظور تمیز کاری انها از اهمیت بالایی برخوردار است. پس سطوح مورد نظر ما باید قبل از شروع چسبکاری کاملا تمیز، خشک و چربی زدایی شوند و تمام آلودگی ها مانند چربی ، گرد و خاک و و باقی مانده های چسب از روی آنها پاک شود.

برای این منظور می توان از تمیزکننده های ویکن مانند اسپری های پاک کننده و چربی زدای ویکن استفاده کرد.

چربی زدایی

نکات مهم پس از آماده سازی سطوح :

  • پس از تمیزکاری و چربی زدایی حتما اجازه دهید تا سطوح خشک شوند و سپس چسبکاری را آغاز نمایید.
  • برای اجتناب از انتقال چربی از تماس دست با سطوح جلوگیری کنید.
  • هیچ گاه از حلال های با پایه ی نفت (مانند بنزین) برای چربی زدایی استفاده نکنید، چرا که خود حلال باعث چرب شدن سطح مورد نظر شما می گردد. بنابراین کیفیت چسبکاری به شدت کاهش خواهد یافت.

یکی از بهترین اسپری های تمیز کننده ویکن، اسپری surface cleaner یا همان اسپری تمیزکننده سطوح ویکن است که برای چربی زدایی و تمیز کردن سطوحی که باید چسبانده و یا درزگیری شوند مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول برای انواع سطوح فلزیف شیشه ای، سرامیکی و پلاستیکی قابل استفاده است. می توان گفت تمامی کارخانجات و مجموعه ها از این اسپری برای ماشین آلات خود استفاده می کنند. اگر می خواهید سطوح مورد نیاز خود را بهم بچسبانید حتما از این محصول بی نظیر استفاده کنید.

surface cleanner

اسپری بعدی ویکن که میخواهیم به شما معرفی کنیم اسپری تمیز کننده S ویکن است. این اسپری بی نظیر مناسب برای انواع فلزات، شیشه،سرامیک،ترموپلاستیک ها مانند PMMA، PVC (شیشه آکریلیک)، پلی استیرن و انواع پلاستیک می باشد و سطح آنها را به خوبی تمیز و از آلودگی می کند. اسپری تمیزکننده S بدون اینکه هیچ اثری از خود باقی بگذارد سطوح را تمیز کرده و چربی زدایی نموده و خود به خود تبخیر می شود. اسپری تمیز کننده S ویکن برای نظافت و چربی زدایی قبل از بتونه کاری و رنگ کردن سطوح و برای تمیزکردن قطعات ماشین آلات قبل از اینکه سایر محصولات ویکن را استفاده کنید ، محصولی ایده آل است.

اسپری تمیز کننده سطوح ویکن

پس قبل از استفاده از محصولات ویکن حتما سطوح مورد نظر خود را زبر و تمیز و چربی زدایی کنید سپس از انواع چسب های ویکن استفاده کنید تا نتیجه ی دلخواه شما حاصل شود.

نظر خود را بنویسید