آنتی سیزها و مواد ضد قفل مونتاژ

عوامل محیطی بسیار زیادی مانند رطوبت ، اصطکاک و تغییرات آب و هوایی سبب ایجاد آسیب هایی مانند خوردگی ، زنگ زدگی و فرسودگی در قطعات و ماشین آلات می شوند.

شرایط کاری ویژه ی زیر سبب ایجاد خوردگی ، زنگ زدگی میشود :

  • تغییرات جوی در محیط خارجی
  • مواد شیمیایی خورنده
  • دمای بالای کارکرد
  • فشار و بار دینامیکی بالا

یکی از مشکلات شایع در قطعات و ماشین آلاتی که تحت شرایط ویژه و فشار و دمای بالا کار می کنند ، قفل شدن اتصالات و پیچ و مهره ها است. چرا که این اتصالات تحت فشار و دمای بالا دچار خوردگی و زنگ زدگی شده و قفل می شوند و باز شدن آنها منوط به اعمال نیروی بسیار زیاد مکانیکی خواهد بود.

 

جلوگیری از گریپاژ مواد در شرایط کاری سخت

مواد معمول جدا کننده یا روانکارهای معمولی مانند روغن های معدنی و یا گریس ها ، اغلب کارایی مناسب جهت روانکاری و حفاظت در شرایط سخت صنعتی را ندارند. محصولات ضد قفل مونتاژ (آنتی سیزها) به این منظور تولید شده اند. این محصولات مواد محافظ و جداکننده توام با خاصیت روانکاری هستند که مناسب شرایط کاری ویژه و استفاده بر روی قطعات تحت فشار و دماهای بالا می باشند.

استفاده از آنتی سیزها به خصوص در کاربردهایی که در آنها از فولاد ضد زنگ استفاده می شود اهمیت ویژه ای دارد ، زیرا از قفل شدن و گریپاژ مواد جلوگیری می کند. حفاظت ایمن از قطعات و سطوح فولادی و سایر فلزات برای کارکرد بهینه و اقتصادی تاسیسات و جلوگیری از هزینه های بالای تعمیرات و نگهداری اهمیت بسیار زیادی دارد.

نظر خود را بنویسید